Почетна страница Контакти Маркетинг Инфо
дома home avtomobili kola koli нови автомобили avtomobil kola koli половни avtomobil kola koli тестови avtomobil kola koli видеа avtomobil kola koli фотографии avtomobil kola koli форум avtomobil kola koli
 
Насловна > Новости > Дали знаевте? > Kurtis Roadster – Како хрватски имигрант го направи првиот сериски американски спортски автомобил
 
Spodeli
15 May 2019, 08:07


Kurtis Roadster – Како хрватски имигрант го направи првиот сериски американски спортски автомобил  Kurtis Roadster – Како хрватски имигрант го направи првиот сериски американски спортски автомобил
Rimac моментално е на врвот на светот. Моделот Concept_One се покажа како исклучително популарен дури и Ричард Хамонд го тестира, а потоа понуди за соработка со некои од најголемите светски куќи (пред се Aston Martin), пред големиот Porsche да инвестира во овој хрватски производител....
fotografii фотографии Види фотографии komentari коментари Напиши коментар

Иако Хрватите сметаат дека Римац е нивниот прв независен производител, вреди да се спомене дека еден од нивни емигрант уште во 1949 година имаше пласирано производ на „онаа страна на светот“.

Френк Куртис е роден како Франко Петар Куретиќ во Колорадо, Колорадо, во 1908 година, како син на имигрант од Хрватска. Френк доби искуство во автомобил работи на специјални верзии на Cadillac во текот на дваесет години во Калифорнија. Реализирајќи го својот талент, наскоро ќе ја отвори својата механичка продавница и ќе произведува специјални автомобили за славни холивудски ѕвезди. Меѓу нив беше и Чарли Ален, кој на крајот на триесеттите години побара мал тркачки автомобил.

Френк одговорил со тоа што направил автомобил во таканаречената класа “midget”, и како што се покажало како успех, наредбите почнале да пристигнуваат. До крајот на четириесеттите години, неговата компанија Kurtis – Kraft произвела над 1.100 сериски примероци и дополнителни 550 копии во комплет. Френк одлучи да се внесе во шампионатот Indy во 1941 година, но неговиот марш запира за време на Втората светска војна. По војната, Френк продолжил таму каде што престанал да произведува тркачки автомобили во класите “Midget” и “Champ”.

Френк го освои и го освои својот прв трофеј Indy-500 во 1950 година, а во следните шест години тој ќе го повтори овој успех уште пет пати со дополнителни 54 победи. За време на трката од серијата Indy 500 во сезоната 1953, дури 24 од вкупно 33 автомобили на патеката биле произведени од Kurtis Kraft.
 
На крајот на четириесеттите години, Френк одлучи да создаде сериски спортист врз основа на тркачки автомобили. Френк беше разочаран од фактот што повеќето спортски автомобили доаѓаат од Европа и фактот дека на пазарот не постои ниту еден спортски автомобил, кој сигурно ги видел неговите шанси за успех.
 
Тој претходно произвел еден прототип заснован на Mercury за богат купувач од Денвер, а подоцна развил посебен прототип базиран на “Buick како автомобил за “Indy” 500. Возилото особено му се допадна на Бенсон Форд, брат на преседателот на Форд, кој побара од Френк да го разгледа сериското производство, и брзо отиде на работа. Шасијата е направена од метал, но многу делови од школка се развиени од фиберглас. Дизајнот сигурно немаше посилна страна на овој автомобил, но кога првиот сериски беше завршен во 1949 година, Америка конечно го доби својот прв спортски автомобил.
 
 
Додека Куртис-Крафт не произведува агрегати за улична употреба, Френк се обрати кон Studebaker за помош, кој доставил мотор со шест цилиндри. Компресорот беше додаден на него и моќта беше 112 (американски) “коњи”, а Studebaker, исто така, обезбеди голем број на други механички делови.
 
Френк не задоволен од изведбата, побара помош од неговиот пријател Бенсон. Форд брзо испорача мотор V8 од 239 кубици инчи (3.9 литри), кој ја подигна својата сила на солидна 160 “потковица”. Тоа беше проблем за компанијата, па Kurtis имаше механизам на Studebaker, и моторот од Ford.
 
Сепак, ова воопшто не беше важно, особено кога раните тестови покажаа дека може да забрза до 100 km / h за само 11,5 секунди или дури десет секунди побрзо од главните ривали на MG TC. Многумина, исто така, го пофалија неговото однесување во кривините, па понекогаш се чинеше дека Американците успеаја да ја победат Европа во сопствената игра.
 
Што точно беше проблемот и зошто тоа не се случи? Прво, Куртис имаше многу висока почетна цена од околу 3.495 долари (околу 37.300 долари за парична вредност на денешницата), а фактот дека имал само две седишта сигурно ги ограничувал клиентите. Друг проблем беше и големата криза Studebaker, која дојде на крајот од споменатиот период, поради што тие не успеаа да испорачаат делови, а Kurtis-Kraft, исто така, беше зафатен со производство на тркачки автомобили, за да посвети поголемо внимание на серискиот модел. Во текот на 1949 и 1950 година, само 36 копии биле произведени пред Kurtis Kraft да одлучи да се повлече од сериско производство.
 
 
Откако Франк одлучи да се повлече, ги продаде технички детали на човек по име Ерл Мунцу, кој ги додаде задните седишта и помоќниот агрегат на Кадилак (подоцна Линколн). Мунц го сменил името во Muntz Jet, а автомобилот бил произведен до 1954 година. Според официјалните информации, овој спортист застана на бројот на 198 автомобили, иако Мунц тврдеше дека всушност биле 394 автомобили. Ова го направи Roadster / Jet подобар продавач отколку главните конкурентни производи како што се Cunningham C3, Woodill Wildfire, Glasspar Roadster и Nash Healey. Само во 1953 година, кога светлината на денот ја виде Chevrolet Corvette, а две години подоцна, кога пристигна Ford Thunderbird, ,,Јенките“ ги добија првите масовно произведени спортски автомобили.
 
Френк Куртис почина во 1987 година на возраст од 79 години. Неговата компанија Kurtis Kraft продолжи со производство на тркачки автомобили до почетокот на шеесеттите години со многу успех.




Стари коментари
   
КОМЕНТАРИ - СТРАНА  1 од 1
 



Нашата редакција остро се противи на верски, расистички и национални коментари. Сите непристојни коментари ќе бидат отстранети.

Целосна архива на текстови од Дали знаевте?



 
 
..........
 
 






Одберете нов автомобил